Kozijnen en trap

12 januari: de kozijnen hielden niet op te roepen of ze op hun plek mogen, en nu zitten de eerste buitendeur, die we als voordeur gaan gebruiken, en de eerste raampjes, van de entresol, erin! De kozijnenmakers hebben goed uitgelegd hoe we de deuren moeten stellen en dat ging prima. Het is weliswaar rond het vriespunt, maar aan de zuidwestkant waait het nu niet, dus daar is het best te doen.

50 van de 54 kozijnen hebben we inmiddels geplaatst, waaronder de 7 zware buitendeuren, die al in hun kozijnen waren afgeleverd. Het wordt een heerlijk licht huis!
Op de linkerfoto hierboven het kozijnwerk van de zitkamer. Het tijdelijke plafond is de werkvloer voor de hoger gelegen werkzaamheden. Tzt kunnen we dan eindelijk de hoogte van de zitkamer ervaren.
De buitenkant is geisoleerd en ‘befoliet’ en wacht op de houten delen die door de winterse buien nog niet gebracht kunnen worden.

17 februari: de trap in vergaande staat van wording. Een spiltrap was te ingewikkeld om zelf te maken en te duur om van hetzelfde Douglashout als we steeds gebruiken, te laten maken. De oplossing zagen we op een foto: een steile trap tot aan een bordes en van daaruit de bovenste 2 treden onder een hoek van 90 graden.

Het huis

Sfeervol houten huis, onder architectuur gebouwd met duurzame materialen, zoals biologisch verduurzaamd hout en een isolatie van schapenwol. Het huis heeft vrij uitzicht en privacy.


De benedenverdieping bestaat uit een ruime woonkamer met vide, leeshoekje, keuken, eetkamer (samen 70 m2!) en toilet. 

De verdieping bestaat uit een grote slaapkamer met wijds uitzicht, kleine slaapkamer, badkamer, entresol met uitzicht (eventueel eenvoudig tot slaapkamer te verbouwen), toilet en een vlizotrap naar de vliering.

Het huis is 480 m3 groot en het woonoppervlak is ongeveer 130 m2

drenthe

Andere berichten

De fundering

Met het maken van de bekisting voor de funderingsrand begon de eigenlijke bouw. En toen liep de bouwput al snel vol met water… Het beton was echter al besteld, dus

Een gat graven en beginnen

Rijplaten laten leggen voor beton en vrachtwagens. Het gat voor de fundering laten afgegraven en boomstronken verplaatsen

De eerste aanzet

Na een langdurig proces van de vergunningaanvraag, omdat er een art. 19 procedure opgestart moest worden ivm een nieuw bestemmingsplan -dat pas eind 2009 rond zou zijn- en vereiste onderzoeken

Scroll naar top
ontvang de laatste nieuwtje

Wordt abonnee op Nieuwsbrief

Krijg melding van laatste neuws